Rumpa

Igår fick vi till ett pass tillsammans, ett benpass!
Thess har fått restriktioner att prioritera överkropp, så vi e glada när benpassen ska göras, o att vi lyckas passa in det! 
Vi tränar dock ben olika, hon o jag. Jag kör tex knäböj med fri stång, hon helst o Smithen. Men hon provade igår med fri stång, men det e som en spärr, hon trivs inte med den. Precis som jag inte trivs alls med "skullcrusher" med Z-stången (tricepsövning).
Jag däremot älskar knäböjen! Och är otroligt glad att jag kan! För inte så länge sen funkade det inte att köra ens med stången för ryggen, nu klarar jag 50 kg :) min sjukgymnast sa att jag inte fick gå för djupt däremot ..


Vi fortsatte med dropset för höfter/insida lår, och pensionärsmaskinen
Får man rätt kontakt, det kan ta några repetioner innan man hittar "rätt", så tar denna grymt bra!

Så har vi vader, inte för tunga vikter, många repetioner!


Vi testade även donkeykicks, vilket jag lär börja inkludera i mina pass igen :) 

Avslutade med knäböj med viktplatta. Tar mycket på magen också iom att man hela tiden måste hålla bålen stabil! (Ska man ju visserligen alltid göra, men i denna känns det verkligen!) 
Teknik framför tyngd!


Nu under dagen kommer träningsvärken smygande!

/Anna



Kommentera här: