Sortera,prioritera, ha karaktär

Endel människor tar energi. 
Dom har jag sorterat ut ur mitt liv. 
Man måste liksom göra sig av med det som tar onödig energi. Den behöver jag till annat. Människor vars sociala liv går ut på att skvallra, snacka skit och trycka ner andra, hur orkar dom? 
De ger mig inget, alltså är det ingen direkt förlust att vara utan dom. De som blir sura för småsaker. Blir du sur för att jag inte tycker som du? Din förlust. 
Sortera i ditt liv, vilka är värda din tid och energi? Vilka klarar du dig bättre utan? 

Några som är energislukare, är de som kallas quitters
Ja, de som inte är quitters, har ett namn på dom som är det.
Askholes är ett annat namn, med liknande innebörd

Rätt ofta kommer dom, frågorna från människor "åh kan inte du hjälpa mig, vad ska jag äta, hur ska jag träna" osv.
Man ger råd,tips, osv. Och människan gör precis tvärt om. Varför ska vi då lägga tid och energi på att hjälpa och stötta någon, som kastar vår energi i sjön? 
Vi är inga experter, vi kan bara berätta vad som funkar för oss, och vilken fakta det finns.

Quitters e dom som ska göra så jäkla mycket. Det ska börjas tränas och ätas rätt, all in liksom! Go hard or go home!
Tills något roligare kommer ivägen. En kväll med tjejerna "ett glas vin är ju inte så farligt. Lite kex o ost har ingen dött av " Nej, men vill du nå lite mål får du "offra" lite.
Eller en kväll på en restaurang "jag tar nya tag imorgon" .
Fredagsmys, fika på jobbet osv. 
Karaktär att stå emot, är vad som skiljer en quitter från en ambitiös människa som strävar efter att komma dit man vill. 

Det kommer alltid komma något i vägen. Livet tillexempel . Men vill man något får man kämpa lite, prioritera och bestämma sig. Inte ge upp så enkelt. Tålamod. Inte tro att saker (muskler, en slimmad kropp osv) kommer gratis. 

Detta inlägg är absolut inte till någon speciell person. Men om du tar åt dig, kanske det är dags att fundera på vilken person du är. 
Är du en quitter, askhole eller fighter ?

Kommentera här: