Självkänsla, självdistans & ödmjukhet

Jag har funderat mycket dom sista dagarna. Vilket budskap man sänder ut. Vi har ju ändå en del läsare och jag känner att man vill ju att folk ska uppfatta än på ett visst sätt. Jag vill ju visa er, mina läsare vem jag är, vad jag står för och vad jag tror på.
 
Jag har funderat mycket på varför framförallt vi kvinnor är så bra på att trycka ner varandra. Eller kanske varför vi kvinnor är så fruktansvärt dåliga på att älska oss själva?
Alla är så medvetna idag om att man ska må bra på insidan, att man ska älska sig själv.
 
Men så fort en annan kvinna visar utåt att dom älskar sig själva så är det något dåligt. Man är egoistisk, dryg eller har säkert dåligt självförtroende innombords så det är därför man påstår älska sig själv.
Och vi är minst lika dåliga på att älska oss själva som att ta emot komplimanger från andra kvinnor.
 
Det måste alltid finnas en bakomliggande orska till att vi får komplimanger, personen ljuger och snackar bakom ryggen sen. Eller personen är dryg och säger nåt bara för att låtsas vara trevlig.
 
Jag tycker jag är snygg, jag tycker jag är fruktansvärt, fruktansvärt snygg. Jag gör verkligen det. Jag älskar min kropp för vad den kan åstakomma och för vad den åstakommit. När jag står framför spegeln och ser mig själv, älskar jag mig själv. Jag tänker näst intill varje gång att fy fan så jävla snygg jag är.
 
När jag sitter i soffan pösar jag till linnet för att inte magen ska se lika tjock ut när den degar sig, när jag har shorts drar jag ner dom när jag ska sitta ner så dom inte åker upp så mycket på låren och låren ser tjocka ut.
Precis som alla andra har jag svagheter och saker jag är mindre bekväm med.
 
Men jag älskar fortfarande mig själv och jag tycker fortfarande jag ser förbannat jävla het ut.
 
 
 
Vi kvinnor är väldigt duktiga på att jämföra oss med varandra. Se allt den andra kvinnan har som jag inte har och vill ha. Varför inte fokusera på det possetiva DU har? Varför inte känna att jag har fan världens snyggaset vader? Eller mina ögon lyser verkligen idag?
 
 
 
När jag lägger ut bilder och skriver sånt här, då gör jag inte det för att jag vill va dryg. Då gör jag det för jag vill visa att vi alla har något att va stolta över. Hitta det DU är stolt över och va just stolt. Visa upp det för hela världen om det är det du vill. När andra kvinnor kommenterar possitiva saker, VÄLJ att tro att dom gör det för att dom verkligen menar det.
 
Alla är vi vackra på vårat sätt och jag önska verkligen alla kunde få känna som jag gör. Att du är den vackraste kvinnan i världen. Jag stöttar en värld full av självständiga och starka kvinnor som vågar stå för att dom har något att va stolta över. Mer power till oss starka kvinnor som alla är underbara och vackra. Och mer komplimanger sagda och skrivna från hjärtat.
 
 
 
Puss på er!
/Thess

Kommentera här: